|
نتايج يك تحقيق حاكي است پسران در تأثيرپذيري از برنامههاي رايانهاي، نسبت به دختران از وضعيت سلامت رواني مطلوبتري برخوردارند.
به گزارش سرويس «پاياننامه» خبرگزاري دانشجويان ايران، علي اميرخاني، دانش آموخته کارشناسي ارشد گروه تکنولوژي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرمانشاه، در پايان نامه خود به بررسي «ميزان تاثير استفاده از برنامههاي آموزشي و غيرآموزشي رايانه بر سلامت روان دانشآموزان پسر و دختر دوره متوسطه شهر کرمانشاه» پرداخته است.
بر اساس نتايج به دستآمده در اين تحقيق، بين ميزان سلامت روان دانشآموزاني که از برنامههاي آموزشي رايانه (سيدي هاي آموزشي و کمک آموزشي داخل و خارج از مدرسه و مقالات علمي و پژوهشي اينترنت) استفاده ميکنند با دانشآموزاني که برنامههاي غير آموزشي رايانه (چت، بازيهاي رايانه اي، پرسه زدن و سرگرميهاي موجود در اينترنت) را مد نظر دارند، تفاوت معنيداري وجود دارد.
ديگر نتايج اين پژوهش حاكي است: بين سلامت روان دانشآموزان دختر و پسر كه از رايانه استفاده ميكنند، اختلاف معنيداري وجود دارد؛ پسران نسبت به دختران از سلامت روان مطلوبتري در برابر تاثيرپذيري از رايانه برخوردار هستند.
|